Siječanj je mjesec svjesnosti o štitnjači

S obzirom da je mjesec siječanj mjesec svjesnosti o štitnjači, vrijeme je da se upoznamo s ovom u posljednje vrijeme svima dobro nam zvanom žlijezdom. 

Štitnjača, lat. glandula thyroidea je žlijezda s unutrašnjim izlučivanjem, leptirastog oblika, smještena na prednjem donjem dijelu vrata. Štitnjača je organ koji regulira metabolizam cijeloga tijela, svih organa. Važna je i u razvoju mozga u fetalnom dijelu. Štitnjača luči dva hormona koji u sebi ugrađuju jod, a mi prehranom moramo dobiti dovoljnu količinu joda kako bi štitnjača proizvela dovoljno hormona.

Bolesti štitnjače možda su najčešća oboljenja uopće kod žena:

  • Do 10% žena ima blagi manjak hormona štitnjače,
  • 2% ljudi ima prejako lučenje hormona – hipertireozu,
  • Ultrazvukom se otkrilo da preko 50% osoba ima male čvorove u štitnjači,
  • Karcinomi su rijetki i uspješno se operiraju.

Bolesti štitnjače su danas jedan od najraširenijih javnozdravstvenih problema te predstavljaju jedinstven izazov zbog neželjenih promjena na tjelesnoj masi, razvoja rizika od srčanožilnih bolesti te pojave simptoma kao što su umor, česte promjene raspoloženja i gastrointestinalni poremećaji koji mogu otežati uspostavljanje zdravog načina života.

Bilo kao hipo- ili hipertireoza, hormonalni disbalans obično počinje postepeno, na vrijeme nagoviještajući nastup manifestne bolesti, često pružajući priliku ranim intervencijama koje mogu bolest u ranoj fazi zauzdati u većem opsegu nego u trenutku razvijene kliničke slike.

Isto tako, kada je u pitanju zdravlje štitnjače posebna priča je Hashimotova bolest, kronična  autoimuna bolest koja pogađa štitnu žlijezdu. Osim odgovarajuće terapije lijekovima, važnu ulogu u liječenju ove autoimune bolesti ima uravnotežena prehrana, pri čemu posebnu pažnju treba obratiti na unos mineralnih tvari poput joda, selena i cinka. Dodatno, sve je više dokaza kako osobe koje pate od Hashimoto tireoiditisa istovremeno mogu biti i preosjetljive na gluten. Stoga, se oboljelima preporučuje slijediti prehranu s niskim udjelom glutena.

Važno se usredotočiti na postavljanje realnih ciljeva u vidu tjelesne aktivnosti za poboljšanje zdravlja, stoga je primarno unositi potrebne količine nutrijenata za zdravlje štitnjače.

VAŽNI NUTRIJENTI ZA ZDRAVLJE ŠTITNJAČE:

  • Jod: kuhinjska sol, morski plodovi
  • Selen: tuna, srdele, cjelovite žitarice
  • Vitamin D: losos, tuna, mlijeko, jaja
  • Vitamin B12: školjke, pastrva, sirevi, piletina
  • Glukozinolati: kelj, prokulice, brokula, cvjetača
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

U RUBRICI RITAM ZDRAVLJA PROČITAJTE I...

Newsletter

Pretplatite se na naš newsletter i saznajte više o našim akcijama i novostima vezanim uz NovaMed!

insta

gram

insta

gram

Scroll to Top